Zuiderspel 2012 - 9 april

Dé voorjaars-spellenbeurs van de Benelux!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Gesloten
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Zuiderspel 2012 - 9 april

Bericht door syroit »

Op www.rollthedice.nl staat een video en fotoverslag (ca 160 foto's).

Veel plezier met het (na)genieten.

Labels:
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Contacteer:

Bericht door syroit »

Dierik schreef:
Willy the Kid schreef:Een vraagje naar de organisatie: Zijn er nog bezoekersrecords gebroken?
Er gaan geruchten dat er zelfs meer dan 1000 bezoekers binnen zijn geweest, maar ik neem aan dat de organisatie vandaag of morgen exacte aantallen zal vrijgeven.
Daar komen ze normaal gezien in de loop van de week mee.
Er zijn bij binnenkomen en buitengaan ook heel wat enquetes afgenomen. Deze resultaten worden ook zeker in de evaluatie meegenomen.
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

syroit schreef:Op http://www.rollthedice.nl staat een video en fotoverslag (ca 160 foto's).

Veel plezier met het (na)genieten.
Leuk om alles terug te zien. Op de video kom ik mijzelf op het laatste nippertje nog tegen als ik de zaal wil binnen stappen.
Op de foto's zie ik ons gebiologeerd bij Urban Wars kijken. En eindelijk kan ik in de kaarten kijken van mijn zoon bij Rule the Roost ofwel Hennen Jennen.
We live to survive our paradoxes
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test
Contacteer:

Bericht door P.T. »

Vergeet ook niet de gespeelde spellen te waarderen in onze spellendatabase ;)

Mijn ZS verslag volgt vanavond.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Een leuke sfeerimpressie van Zuiderspel:

henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Contacteer:

Bericht door henk.rolleman »

Gisteren was het weer aangenaam genieten met mijn zoon op de beurs.
Uiteraard om wat foto's te maken en titels te spelen en bijpraten met menig forumlid en bij uitgevers. Mijn zoon werd gelijk al getrokken door de Star Trek Monopoly waardoor ik heb op de White Goblin-stand met de crew kon bij praten. Het geel was weer enthousiast aanwezig. Mijn zoon heeft later op de dag Mondo Sapiens met succes getest en deze is ook nog in de kofferbak
beland ;) Op de stand van Wacky Works heb ik een korte uitleg gehad van de twee prototypes van Crash E'm en Oh No Invations.
Invations is een erg vlot en soepel spelend coöperatief kaartspel waarbij als team een eindbaas dient te verslaan op het juiste moment als de spelende groep een goed netwerk heeft opgebouwd om elkaar te helpen.
De artwork en de spellen hebben een eerste goede indruk achtergelaten.
Bij Sensalot heb ik nog kennis gemaakt met een nieuw kwartetspel Tetteretet voor kinderen waarbij je met de dieren geluiden de kaarten van de anderen kun vragen. Zelf speel je ook een van de dieren. Bij de Gamemaster heb ik Match Point nog even bekeken en Hans nog even op de filmkorrel genomen tijdens zijn potje Leader1 door het Noorden.

Afbeelding
Hans met zijn Match Point.

Bij het Zonnespel heb ik samen met mijn zoon het coöperatieve familiespel Antartica gespeeld. De dieren worden bedreigd door jagers en de spelers helpen de dieren te leiden naar het voedsel en te beschermen tegen de jagers. Ondertussen smelt het ijs en de zwemafstanden worden groter voor de dieren dus de tijd dring. Met eigen boten en zelfs helikopters kunnen de jagers worden tegengehouden maar helaas ging dit op het laatste moment bij ons fout en de zeehond overleefde het niet. Gelukkig waren wij weer snel afgeleid door het Bohnanza Dobbelspel en Ring L Ding. Met name het laatste spel viel goed in de smaak.
Snelheid komt hierbij kijken. Op papier lijkt het eenvoudig maar wanneer het om snelheid en vaardigheid gaat is het toch iets lastiger.
Een leuk vermakelijk spelletje zoals Halli Galli.

Afbeelding
Ring L Ding maar hij had zijn handenvol aan zijn vader om te winnen ;)

Vrijdag het ook nog gespeeld maar dit kwam bij mij niet echt uit de verf.
Bij Odynaut Games heb ik gepraat met de enthausiate Steffan Ros over zijn drie nieuwe kaartspellen; Chipleader, Hennen Jennen en Cavemen playing with fire. De tafels waren hier steeds gevuld dus ik heb het niet gespeeld. Van Star Trek Catan heb ik nog even wat close up gemaakt en ik ben benieuwd of deze goed gaat verkopen in Nederland.

Afbeelding
Star Trek Catan

Afbeelding
Captain on the Bridge prepare for Settling in Space
Bij de mooi ingerichte stand van Rielekst heb ik nog even gepraat met de makers van Kumbu een leuke variant op memorie waar o.a. beide zijde van de tegels gebruikt worden. Mijn zoon was wel onder de indruk van de massief houten olifant. Rocks Games was ook aanwezig en Arjan hoopte Biblios uit te kunnen brengen.
Al met al ene prima georganiseerde beurs met een prima sfeer en gezelligheid. Mijn zoon had er ook van genoten. Met Erwin die meegereden heeft heb ik nog even lekker kunnen evalueren over een geslaagde beurs. Gisteravond heb ik enkele foto's gepost op BGG. Meerder volgen nog.
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!

Bericht door thexkid »

Ik en aanhang (vriendin, dochtertje en nog 2 vrienden) vonden het erg geslaagd! We hebben aardig wat gespeeld, namelijk Tobago (leuk!), 2 potjes king of tokyo (LEUK!!! meteen gekocht), Lorrein (heel matig) en Rattus(leuk). Het zal me niets verbazen als 16 Feet Pauly degene was die ons aan het einde van de dag Rattus heeft uitgelegd. Dat was erg vermakelijk! COMBO!!! ;-)
Verder gewoon erg gezellig en gemoedelijk.
Fijn voor de organisatoren dat het zo druk was, ik vond het soms alleen iets TE druk. We hebben op een gegeven moment 3 rondjes gelopen alvorens een lege speeltafel te vinden...
Ik heb alweer zin in de volgende ducosim!
Afbeelding
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Contacteer:

Bericht door 16 Feet Pauly »

henk.rolleman schreef:

Afbeelding
Captain on the Bridge prepare for Settling in Space
LOL Is that a phaser in your pocket or are you just pleased to see me ;) hahaha. Mooie foto's wederom Henk, zoals we van je gewend zijn.
thexkid schreef:Ik en aanhang (vriendin, dochtertje en nog 2 vrienden) vonden het erg geslaagd! We hebben aardig wat gespeeld, namelijk Tobago (leuk!), 2 potjes king of tokyo (LEUK!!! meteen gekocht), Lorrein (heel matig) en Rattus(leuk). Het zal me niets verbazen als 16 Feet Pauly degene was die ons aan het einde van de dag Rattus heeft uitgelegd. Dat was erg vermakelijk! COMBO!!! ;-)
Verder gewoon erg gezellig en gemoedelijk.
Fijn voor de organisatoren dat het zo druk was, ik vond het soms alleen iets TE druk. We hebben op een gegeven moment 3 rondjes gelopen alvorens een lege speeltafel te vinden...
Ik heb alweer zin in de volgende ducosim!
AHA!! Nou weet ik ook wie zich schuilhoud achter die Ron Bourgundy avatar :D. JEP dat was ik inderdaad :D hehe my pleasure. Rattus heb ik mee naar huis mogen nemen ;) en King of Tokyo krijgt echt van veel mensen positieve reacties, mooi om te lezen. Well Done Richard Garfield.!!
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test
Contacteer:

Bericht door P.T. »

Zo. In eerste instantie zou ik richting Zuiderspel gaan als bezoeker. Ik kreeg echter de vraag of ik zou kunnen demoën voor WGG. Gezien ik niet heel veel spellen die ik wilde spelen op het lijstje had staan, heb ik hiermee ingestemd en heb ik de hele dag gedemoed voor WGG. Kwart over 7 zijn we opgestaan en rond kwart over 8 ben ik vertrokken. Eenmaal aangekomen heb ik de laatste spellen met Rober klaargelegd en was het wachten op de rest van het team en natuurlijk op de bezoekers.

Vanaf 10u begon het aardig druk bij onze stand te worden wat eigenlijk tot aan 5u geduurd heeft. Toen werd het langzaam weer rustig. Ik heb vooral Little Devils, Gubs, Crazy creatures of Dr. Doom, Witches of Blackmore en Principato uitgelegd. Ook een enkele keer heb ik Mondo Sapiens, Verboden Eiland, Rattus en Dweebies uitgelegd. Bij de eerste Principato uitleg was ik niet geheel tevreden over mijn uitleg. De andere keren ging het gelukkig beter. Toch had de eerste tafel het spel gekocht, dus blijkbaar was mijn uitleg in orde. Zoals altijd moet je altijd het eerste spel even aanvoelen qua uitleg en de keren daarna loopt het altijd een stuk soepeler.

Er was veel aandacht voor onze spellen. Zoals gezegd was Mondo erg populair bij de bezoekers, waardoor we al gauw een 2de tafel geregeld hadden. Ook Verboden Eiland liep goed. Toch mooi om te zien hoe sommige mensen in spanning zitten of ze het gaan halen of niet ;)

Tussendoor heb ik eigenlijk nauwelijks iets van de beurs meegekregen. Ook het eten is er eigenlijk niet van gekomen. Ik heb tegen 5en nog even gekeken bij de stand van Odynaut Games om te kijken hoe Chipleader, Hennen Jennen en Cavemen Playing With Fire er uit zagen. Uit een kort praatje merkte ik al op dat er veel interesse voor hun spellen was. Dat is mooi om te horen voor een nieuwe uitgever op deze markt. Ik heb verder geen spel van ze gespeeld dus ik weet nog niet hoe de spellen zijn. Ik vond de kaarten er in ieder geval prima uit zien. Mocht iemand van jullie de spellen gespeeld hebben, waardeer ze gerust in onze spellendatabase :)

Iets na 6en werd ik opgehaald. Door de drukte had ik eigenlijk de hele dag niet gegeten. Thuis aangekomen stond er een viergangen paasdiner op het menu. In het begin moest ik even wakker blijven, maar al snel was ik weer wakker en sloten we de avond af met een heerlijke citroen tiramisu. Daarna nog even een snel rondje Little Devils gedaan. Daarna op naar huis en slapen......
Zuiderspel
Grote Dienaar
Contacteer:

Record aantal bezoekers Zuiderspel 2012

Bericht door Zuiderspel »

Record-aantal bezoekers Zuiderspel 2012 :clap: :clap: :clap: Kijk snel op http://www.zuiderspel.nl voor het exacte aantal.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Gefeliciteerd!!!Op naar de 150.000 bezoekers!!!
Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Geef dan wel even de juiste link: hier. Ik snap trouwens niet wat er zo moeilijk aan is om gewoon '1031 bezoekers' op te schrijven, maar dat zal wel met pageviews en dergelijke te maken hebben. Maar een mooi aantal zonder meer.

Zo te zien was het een leuk feestje: ik ben nauwelijks uit huis geweest die dag, ben alleen even naar de lokale Campina-boer gefietst om te zien hoe de koeien 'dansend de wei ingingen'.

Ik sta zelfs, heel slecht zichtbaar, voor een halve seconde, in dat filmpje. (Oei! I'm in the system...)
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

cymric schreef:Geef dan wel even de juiste link: hier. Ik snap trouwens niet wat er zo moeilijk aan is om gewoon '1031 bezoekers' op te schrijven, maar dat zal wel met pageviews en dergelijke te maken hebben. Maar een mooi aantal zonder meer.
Ik denk het, jij zegt het. That's why they call you Mr. Vinegar!
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Willy the Kid schreef: Ik denk het, jij zegt het. That's why they call you Mr. Vinegar!
Ach ja, maar goed dat ik geen azijnpisser ben. Anders zou ik me zomaar kunnen afvragen waarom het nodig is om een topic over een spellenbeurs te 'vervuilen' met een video over een paar koeien. Meuh..... hier ga ik niet over loeien. :wink:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

henk.rolleman schreef:Gisteren was het weer aangenaam genieten met mijn zoon op de beurs.
Dat was te zien. :thumbup:

Afbeelding
Gesloten