Spiel Essen 2006

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

cymric schreef:
Tsaar schreef:
cymric schreef:Honderd euro maar...? Broekie!
Een DIKKE honderd euro...
Okeeokee, sorry---ik was in een wat melige bui.
Hehehe, zo was het ook opgevat. ;)
Het probleem met dit soort evenementen is dat je nooit genoeg geld mee kan nemen, er zijn altijd weer onverwachte hebbedingetjes die je pad kruisen. Nu heb ik ondertussen een drietal spellen bij GMT in voorbestelling staan (aankomst rond kerst?) maar ongeduldig als ik ben wil ik NU met blokjes en karton schuiven. Dat ga ik dus in Essen regelen, en dan kom ik er later wel achter hoe leuk ik het echt vind. Inderdaad ben ik 'broekie' genoeg om de echt bijzondere, kleine uitgaven niet te herkennen maar ik ga er vooralsnog van uit dat de interessante spellen uiteindelijk hun weg vinden op de Nederlandse markt.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Tamara_Bakker schreef:Parkeren in Essen is niet gratis. Je betaalt zo'n 5 euro voor een dagkaart. Alleen de shuttlebusjes van en naar het parkeerterrein zijn gratis.
Toch vreemd, ik heb de afgelopen twee jaar echt geen parkeergeld betaald. Ik sta altijd in de parkeergarage die vlak voor het beursterrein staat.
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Bericht door Tamara_Bakker »

Interessante tip, Dierik!
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Ik neem altijd geld mee om spellen te kopen en geld om op de terugweg ergens te kunnen gaan eten. In de praktijk gaat al het geld op aan spellen, kijk ik nog een keer met smachtende ogen naar mijn partner en wijs ik hem op mijn naderende verjaardag........

Dit jaar moet ik echt zuinig aan doen (nieuwe keuken....) dus dat gaat erg moeilijk worden.
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Bericht door Tamara_Bakker »

Op http://www.merz-verlag.com/spiel/p100.php4 staat inmiddels een overzicht van de hallen en de stands van Spiel.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

Tamara_Bakker schreef:Op http://www.merz-verlag.com/spiel/p100.php4 staat inmiddels een overzicht van de hallen en de stands van Spiel.
Mooi! Die zocht ik al een tijdje.
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Mijn koffer staat al klaar: ik vertrek morgen al... :)

Eerst een lang weekend lekker vakantie houden en woensdag begint voor mij Essen echt (met de perspresentatie).
Donderdag tot en met zondag gezellig de beurs afstruinen en 's avonds met een gezellige club de buit bekijken en lekker uit eten.

Veel plezier allemaal!
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Maar hoe kom jij op woensdag Essen binnen? Perskaart?
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Yep! En parkeerplaats voor de deur... :lol:
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Enrico schreef:Yep! En parkeerplaats voor de deur... :lol:
Een spellenbobo!

:wink:
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Ha. Moet ik ook maar eens wat aktiever met mijn blogje omgaan. Krijg ik misschien ook een perskaart :roll: .
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Ik heb eens even naar de Canonical list van Essen op BGG (http://www.boardgamegeek.com/geeklist/14995) gekeken en dit is wat er van vind:
1. On the Underground (Rio Grande): zegt of doets me niets
2. Fowl Play (R&D): een nieuwe Breese, moet dus oed zijn!
3. Power Grid Benelux: Funkenschlag op onze eigen kaart is een must!
4. King of Chicago (Tusbas):zegt of doets me niets
5. Start Player (Bezier Games): lijkt me geweldig, meenemen maar!
6. Hermagor (Mind the Move): prima spel, combinatie van plaatsing/meerderheden en reizen.
7. Ticket to Ride, USA 1910: ik ben een groot fan van het basisspel, dus meenemen maar!
8. Age of Steam Expansion Soul Train: absoluut geen interesse, Age of Steam deed mij niets.
9. Age of Steam London: idem
10. Histericoach (Scribabs): zegt of doets me niets (wel altijd opvallend hoe elk Italiaans spel op BGG met een hoge score start omdat de eerste ratings door chauvinistische Italianen gemaakt worden).
11. Midgard (ZMan): zegt of doets me niets
12. Die Saulen der Erde (Kosmos): natuurlijk ziet het er, zoals altijd bij Kosmos, productioneel allemaal weer prima uit, en op deze manier fascineert het me ook. Hebben we na Charlemagne en Keythedral echter niet genoeg kathedraalobouwspellen?
13. Die Fuersten von Florenz: ik weet dat het mooi wordt, maar het zal niet te koop zijn in Essen! (helaas)
14. Leonardo (DaVinci Games): gedoodverfde topper, ziet er productioneel prima uit.
15. Dart Wars (was ik vergeten): zegt of doets me niets
16: Perikles: zegt of doets me niets
17: Santy Anno; zegt of doets me niets
18: Der Dieb von Bagdad (Queen): zou wel eens leuk kunnen zijn, ik ben nieuwsgierig
19: Medici Vv Strozzi: prototype waren wij niet weg van
20: Reef Encounters of the second kind: een prima uitbreiding, die het spel wat verder van abstractie laat afdrijven. (ik heb het prototype gespeeld) Maar of er nog een exemplaar te koop zal zijn.....?
21. Graenaland (Altar Czech): lijkt een beetje op Kolonisten kaartspel, fascineert mij wel hoor, deze titel!
22. Millionen von Schwalben: ze schijnen altijd leuk te zijn, die spellen van Urs Horsstetter. Maar grafisch gezien wil het mij niet echt bekoren.
23. Sieder von Catan Kartenspiel uitbreiding: ik ben al jaren geleden afgehaakt... (wellicht een beetje in tegenspraak met nummer 21, maar toch)
24. Wrestangel: zegt of doets me niets
25. Shogun (Queen): Japanse variant op het prima Wallenstein. Voor mij een must-have dus.

Wordt (mogelijk) vervolgd....
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

2. Fowl Play is al uitverkocht.
4. King of Chicago: negatieve berichten uit Denemarken. Ze zijn in te veel beginnersfouten getrapt. Dobbelfeest.
5. Start Player. Ik heb mijn exemplaar inmiddels binnen. Origineel!
7. Ticket to Ride USA 1910 is volgens mij niet beschikbaar.
10. Hystericoach. Lijkt me een geweldig partyspel.
14. Leonardo da Vinci. Heb ik inmiddels gespeeld. Prima spel, maar haalt het toch niet bij Die Fürsten von Florenz.

Vergeet Imperial niet van Eggert Spiele.
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Vergeet Khronos niet. Dit spel gaat volgens mij onverwacht heel erg hoge ogen gooien: ik ben hier véél meer in geïnteresseerd dan wat weer een duffe combinatie van gedeelde resources en meerderheden belooft te worden (lees: Leonardo da Vinci).