Dankzij Piet hadden we een flinke stapel mooie spellen te spelen, GameForce had zelf ook een fikse collectie en dan zijn er nog de tassen die diverse leden zelf meenamen; we kwamen niks te kort!
Ik mocht om te beginnen aanschuiven bij Vanuatu. Distefano heeft hiervoor al goed uitgelegd waar de lol zit: het zeer interessante bied/keuze mechanisme. Het gepuzzel daar en de mogelijkheden om zelf optimaal te presteren of anderen juist niet te laten presteren werkt er goed. Een erg mooi en spannend spel.
Troyes is mij minder bevallen. Het duurde sowieso even voordat ik doorkreeg hoe het werkte, maar uiteindelijk viel er weinig te doen in het spel - zo leek mij na een eerste potje. Veel punten sprokkelen op veel te veel kaartjes. En dan hopen dat je uiteindelijk de meeste bijeen hebt geschraapt. Iets te veel gedoe over weinig, wat mij betreft. Willy_the_Kid had het echter snel genoeg door en kon het ons allemaal mooi uitleggen en er ondertussen met de winst vandoor gaan. Geheel terecht, overigens.
En terwijl we wachtten op de frituur speelden we nog snel een potje Zombie Dice. Ik kan me weinig spellen bedenken die simpeler in elkaar steken. Ganzenbord heeft moeilijkere regels. Maar het is een simpel, best leuk tussendoortje van het push-your-luck genre. Niks mis mee, niks bijzonders mee.
Na het eten kwam Singapore op tafel. Met een echte Spiel demoër kon dat natuurlijk alleen maar goed komen en konden we snel aan de slag. Singapore is een zeer leuk bouw/puzzel/loop/activeer spel. Is dat een duidelijk omschrijving? Niet echt. Maar goed, ik hou wel van zulke spellen. Gebouwen bouwen, routes leggen, profiteren van anderen, blokjes in geld omzetten, geld in punten, geld in blokjes, blokjes in punten, dat soort mechanismen in een redelijk snel en zeer overzichtelijk spel. Mooi! Ik hou er van.
Als afsluiter nog twee rondjes The Resistance, een genre waarin ik niet echt sterk ben... Ik had uiteindelijk van iedereen wel het idee dat het een spion kon zijn... Gelukkig mocht ik het in de tweede ronde zelf zijn, dat was wat overzichtelijker voor me.
Al met al een gezellige dag, vooral door alle aanwezigen! Ik zet zeker in op een herhaling. Alle aanwezigen erg bedankt voor het mogelijk maken van een gezellige spellendag! Twan/GameForce, bedankt voor de goede zorgen! Hopelijk tot snel.