The Colonists / die Kolonisten

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

El Rubinio
Professor Pimpel

The Colonists / die Kolonisten

Bericht door El Rubinio »

Het eerste bordspel van Tim Puls uitgegeven door Lookout games en Mayfair games ziet er wel erg goed uit :D

Nu is er op de website van Lookout een file beschikbaar met een spelverloop van een 2-persoons sessie met regeluitleg.

http://lookout-spiele.de/2016/08/28/die ... colonists/

Voor mij een bezoekje aan de stand tijdens Spiel

Labels:
yvof
Professor Pimpel

Re: The Colonists / die Kolonisten

Bericht door yvof »

Ziet er inderdaad mooi uit. Lijkt op een catan 2.0
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Ugur »

Het doet mij vooral denken aan Ora et Labora.

Ziet er best interessant uit, maar ik begreep via Boardgamegeek dat deze wel erg stevig aan de prijs zal zijn, zo een € 70. Ik zal toch nog een stukje verder overtuigd moeten worden om er dat bedrag voor neer te tellen.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Ugur schreef:Het doet mij vooral denken aan Ora et Labora.

Ziet er best interessant uit, maar ik begreep via Boardgamegeek dat deze wel erg stevig aan de prijs zal zijn, zo een € 70. Ik zal toch nog een stukje verder overtuigd moeten worden om er dat bedrag voor neer te tellen.
Essen preview lijst heef het over €60.
Afbeelding
BorisK
Garnaal

Bericht door BorisK »

vrieskist schreef:
Ugur schreef:Het doet mij vooral denken aan Ora et Labora.

Essen preview lijst heef het over €60.
De ontwerper reageerde ergens in een geeklist dat hij geen idee had waar mensen het vandaan hadden gehaald dat het spel 60€ zou zijn. Volgens hem zou het namelijk 70€ zijn
Afbeelding
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Het spreekt mij toch ook wel aan, heeft wel wat een Suburbia-achtige look.

De prijzen van de spellen blijven toch wel wat stijgen; of er komen meer spellen uit die echt een duurdere productie waarde hebben.

Er zijn tal van spellen van Quined, 999 of WGG die rond de 35 euro kosten die ook een berg materiaal hebben dus waarom dat het ineens zo hoog moet gaan ...
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Als het echt €70 is, dan ga ik wel afhaken voor dit spel.
Ook een van de redenen dat ik geen spellen a €75 koop van Splotter.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

vrieskist schreef:Ook een van de redenen dat ik geen spellen a €75 koop van Splotter.
Ondanks vaak goede recensies en ranking, laat ik deze spellen ook links liggen. Ik vind € 75,- gewoon overdreven en de art staat me vaak ook niet aan (maar dat is ongetwijfeld een kwestie van smaak).
BibKamp318
Garnaal

Bericht door BibKamp318 »

Heb die 2-speler introductie eens doorlopen: ziet er een spel uit met pittig potentieel, maar ook potentieel voor AP gezien de vele mogelijkheden vooral ook door de mogelijkheid om terug te springen naar een market en van daar verder te gaan.
Wel goed is dat je je 3 stappen/acties in 1 beurt doet.

Maar ik sluit me aan met de discussie over de prijs: €60 is a no go.

Heb vorig jaar hetzelfde besluit genomen mbt Favor of the Pharaoh wat eerst werd aangekondigd als 35€, maar uiteindelijk 50€ of zelfs meer werd en dus een no go.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Een goed spel is een goed spel. Kosten maken dan niet veel uit. (Wel wat natuurlijk en iedereen heeft zelf een eigen budget)

Ik heb met liefde 80 euro betaald voor het (inderdaad, vrij lelijke) Roads & Boats. Erg blij mee! En er staan hier ook nog goedkope spellen in de kast die ik liever niet had gekocht... Natuurlijk is zo'n aankoop vaak wel pas na wat onderzoek. R&B stond al heel lang op mijn lijstje en heb er vele malen over gelezen en bekeken.

Die Kolonisten ziet er in eerste instantie goed uit! Misschien komt deze ook in mijn collectie terecht. Maar dat verdient eerst meer onderzoek.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

BaSL schreef:Een goed spel is een goed spel. Kosten maken dan niet veel uit. (Wel wat natuurlijk en iedereen heeft zelf een eigen budget)

Ik heb met liefde 80 euro betaald voor het (inderdaad, vrij lelijke) Roads & Boats. Erg blij mee! En er staan hier ook nog goedkope spellen in de kast die ik liever niet had gekocht... Natuurlijk is zo'n aankoop vaak wel pas na wat onderzoek. R&B stond al heel lang op mijn lijstje en heb er vele malen over gelezen en bekeken.

Die Kolonisten ziet er in eerste instantie goed uit! Misschien komt deze ook in mijn collectie terecht. Maar dat verdient eerst meer onderzoek.
Een benadering waarin ik me goed kan vinden.

Grenzen stellen zonder weging van speelplezier en inhoud vind ik een vreemde aanpak. Een uitstekend duur spel is me liever dan een stapel goedkoop en gewoontjes.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

BaSL schreef:Een goed spel is een goed spel. Kosten maken dan niet veel uit. (Wel wat natuurlijk en iedereen heeft zelf een eigen budget)

Hier kan ik me volledig in vinden, als een spel goed is én het is iets waar je echt naar uit kijkt maakt de prijs mij ook niet uit. Liever één topper van 80€ dan twee middelmatige van 40€ die misschien nooit (of bijna nooit) op tafel geraken.
Die kolonisten staat sowieso redelijk hoog op mijn lijstje maar had er graag nog wat meer informatie (filmpjes, rulebook, ... ) over gehad.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Even off topic, is Roads en Boats zo goed?

Ik zou het ook betalen maar vind het veel in vergelijking met andere spellen, zonder het te hebben over de kwaliteit van het spel.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Wilde niet beweren dat ik nooit veel geld uitgeef aan één spel; zo heb ik The 7th Continent gebacked, met al het gameplay-gerelateerde erbij. Dat kostte me toch 130 euro; grootste uitgave ooit aan één spel :lol:. Uiteraard speelt daarom een rol in hoeverre een spel me interesseert. The Colonists vind ik ook wel interessant, maar niet meer dan spellen als Marco Polo, Russian Railroads of Het Dorp. Dat in ogenschouw nemende vind ik dit spel aan de prijs, dus wie weet ga ik ooit voor een tweedehands, maar nieuw laat ik hem links liggen.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

maxitaxi777 schreef:The Colonists vind ik ook wel interessant, maar niet meer dan spellen als Marco Polo, Russian Railroads of Het Dorp. Dat in ogenschouw nemende vind ik dit spel aan de prijs, dus wie weet ga ik ooit voor een tweedehands, maar nieuw laat ik hem links liggen.
Dit. Ik wil voor een echt goed spel ook gerust wat meer betalen, maar als er even goede spellen zijn als dit voor de helft van de prijs, wordt die redenering toch wat moeilijk. Voor de prijs van dit spel, kan ik 2 mogelijk even goede spellen kopen. En zolang je het spel niet gespeeld hebt, is het maar koffiedik kijken of het echt zijn geld waard is. Vandaar dat ik dit ook netjes oversla in mijn lijstje. Sowieso niet mijn type spel volgens mij, maar de prijs alleen al zorgt ervoor dat ik niet verder kijk.
Maar ik hoop voor Tim dat het spel populair wordt en daar lijkt het wel op momenteel.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]