Clubs in Apeldoorn

Voor activiteiten van lokale spellenclubs

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Mike
PIONier

Clubs in Apeldoorn

Bericht door Mike »

Weet er iemand een spelletjesclub in de omgeving van Apeldoorn? Ik ben al enige tijd op zoek, maar heb nog niks kunnen vinden.
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

In Apeldoorn ken ik zo ook geen clubs. Misschien kunnen we er zelf één oprichten, zijn we in ieder geval met z'n tweeën :wink:

Als ik weer eens bij de Collector ben zal ik eens vragen of ze daar iets weten.
Mike
PIONier

Bericht door Mike »

Kan idd een leuk idee zijn (met zijn 2n is een begin). Heb jij mogelijkheden wat dat betreft? Of weet jij een winkel waar je wel een spelletjes uit kan testen? Ik weet er in Arnhem wel een (het Spelkwartier). Wat is btw de Collector (is dat die spelletjeswinkel in de buurt van de (Koren?)passage?
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

De Collector is inderdaad de spellen/stripwinkel in de Korenpassage. Een groot assortiment hebben ze overigens niet, dan vind ik de spellenwinkel in Amersfoort een stuk beter. Maar goed, de Collector is eigenlijk ook een stripwinkel die spellen erbij is gaan verkopen.

Ik las laatst ergens op internet dat ze daar één dag in de maand in de winkel bordspellen spelen. Maar welke dag dat is weet ik niet. Ook vraag ik me af of je daar ook spelletjes uit kan testen. Wat dat betreft lijkt een spellenclub mij handiger.

Zijn er nog andere mensen op dit forum die iets meer weten over een mogelijke spellenclub in Apeldoorn?
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Er volgens mij in (West) Gelderland zowiezo weinig aan spellenclubs. Woon zelf in Zevenaar en heb ook geregeld eens gekeken of er hier in de buurt wat is maar noppes. In Doetinchem wel wat Rollenspellen e.d. maar dat is niet wat ik zoek. Eén keer in de zoveel tijd een mooie bordspel, wat nieuwe uitproberen.... :P :P :P :P
Mike
PIONier

clubs in Apeldoorn

Bericht door Mike »

Je zou toch denken dat er veel mensen op dit forum komen en dat er dan niet ééntje een club in Apeldoorn of omgeving kent. Misschien moeten we dan inderdaad toch maar een eigen clubje oprichten. Of weet iemand nog een andere site waar ik wat kan vinden?
Frank Hakstege
PIONier

Bericht door Frank Hakstege »

Boes,

Die club in Doetinchem is niet alleen voor rollenspellen! Sterker nog, het is slechts een klein gedeelte daar van. Het LARP evenement wordt in samenwerking met ons georganiseerd en af entoe wordt er D&D gespeeld.

Het merendeel van de middagen wordt besteed aan bordspellen, Magic en Warhammer.

Kom 10 december eens kijken zou ik zeggen. Nieuweweg 143 in Doetinchem ('t Trefpunt), van 13:15 tot 18:00, 2 euro entree.
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Ben dan meer iemand van de bordspellen! Maar zal er tijd voor vrij maken om eens te kijken bij jullie in Doetinchem. 10 december dan.
Frank Hakstege
PIONier

Bericht door Frank Hakstege »

Hey Boes! Waar was je nou afgelopen zaterdag?
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Frank Hakstege schreef:Hey Boes! Waar was je nou afgelopen zaterdag?
Ja Frank, sorry. Heb een drukkerij en moest/moet enorm de zeilen bijzetten om alles gereed te krijgen. Gooi nu alle energie bij elkaar om zaterdag in ieder geval in Utrecht rond te kunnen neuzen....

Bij deze beloof ik plechtig (!) de volgende keer aanwezig te zijn. Heb jullie site al bezocht en in ieder geval visueel de zaak bekeken. Vraag me wel af of er voldoende mensen zijn voor spellen als; porto rico, altre mare, marahadja, caylus, ticket to ride en meer