Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
[off-topic]
Ach gossie.... Agricola is in je eentje ook niet onaardig trouwens. Moet dat met Le Havre ook nog eens proberen. Verder wil ik Silverton uit mijn collectie een keer in mijn eentje proberen, schijnt lastig te zijn (vind het een goed economisch treinspel)
En om niet elke dag mijn vrouw lastig te vallen met 'zullen we een spelletje doen' heb ik laatst via Engeland een zwik spellen van Victory Point Games gekocht, die deels alleen maar in je eentje te doen zijn. Persoonlijk ben ik van wat ik heb gekocht het meest gecharmeerd van het dobbelknokspel (lees 'eenvoudige wargame') Zulu's on the Ramparts voor in mijn uppie.
[/off-topic]
Agricola nog niet in mijn eentje geprobeerd. Hij staat (helaas) ook bij mijn vriendin in de kast. Ach, nog even afwachten en dan voegen we die 2 spellenkasten samen
Space Alert heb ik ook nog staan, maar nog niet in mijn eentje geprobeerd. Betwijfel ook of dat wel leuk is.
Volgens mij is alleen een spel spelen ook lang niet zo leuk.
darkman schreef:Volgens mij is het in Essen uit te komen K2 in je eentje speelbaar. Ook Arkham Horror is alleen te doen. Volgens mij dan wel een stuk minder leuk.
Dat klopt, maar er komen in Essen nog meer spellen uit die je alleen kunt spelen:
- Luna (Hall Games)
- Defenders of the Realm (Eagle Games)
- Wok Star (Gabob LLC)
- Kakuzu (Gigamic)
- Turmbauer (Kosmos)
- Onirim (Z-man Games)
Daarnaast kun je ook bijvoorbeeld Peloponnes en Castle Panic alleen spelen.
Als ik solo ga kan ik erg veel plezier beleven aan:
- Thunderstone: Wrath Of The Elements
- Space Hulk: Death Angel - The Card Game
- In De Ban Van De Ring (met alle uitbreidingen, behalve Sauron)
- Sauerbaum
- Castle Panic
- Shadows Over Camelot
- Al Cabhone
- Guardians Of Graxia
- Defenders Of The Realm
Verder nog wel wat varianten vanaf BGG solo gespeeld (PR Kaartspel, Carcassonne: J&V, Um Krone und Kragen), maar dat viel over het algemeen wat tegen. Wel een aardige Wallenstein variant solo gespeeld.