Ik ga op reis en neem mee... (editie 2011)

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Ik ga op reis en neem mee... (editie 2011)

Bericht door P.T. »

De vakantieperiode komt er weer aan en vele zullen dan ook al een vakantie geboekt hebben of zijn zelfs misschien al terug.

In onze jaarlijkse serie "Ik ga op reis en neem mee..?" kun je in dit topic melden welke spellen je mee neemt op vakantie. Of als je reeds geweest bent, wat had je meegenomen?

2010: http://www.bordspelmania.eu/spellencafe/topic2931.html
2009: http://www.bordspelmania.eu/spellencafe/topic2548.html
2008: http://www.bordspelmania.eu/spellencafe/topic2170.html
2006: http://www.bordspelmania.eu/spellencafe/topic494.html

Labels:
dominique
Hazelnoot Ridder

Re: Ik ga op reis en neem mee... (editie 2011)

Bericht door dominique »

Het zit er voor mij in 2011 niet in, maar àls ik op vakantie zou gaan zou ik, omwille van de compactheid en het gegarandeerde speelplezier, de volgende kleinigheden meenemen:
- A Lone Banner (Small Box Games)
- Omen: A Reign of War (Small Box Games)
- Lords of Scotland (Z-Man Games)
- The King Commands (Z-Man Games)
- Onirim (Z-Man Games)
- Triumvirate (Indie Boards and Cards)
- Treasures and Traps + Expanded Realms (Studio 9 Games)
- Mai-Star (Japon Brand)
- Crazy Chicken (Ravensburger)
- Groo: The Game + Expansion Set (Archangel Studios)
- Flower Power (Kosmos)

Aangevuld met de volgende doosloze spelonderdelen:
- Mieses Karma (Kosmos): een echt vakantiespel, zooo ontspannend
- Warhammer: Invasion (Fantasy Flight Games)
https://detafelplakt.com/
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Seabie »

Ik weet nog niet wat ik mee ga nemen, maar ik moet bekennen dat ik al even rond loop met het idee "wat zal ik allemaal mee kunnen gaan nemen..." Ter zijner tijd laat ik het jullie absoluut weten!
Afbeelding
YoJaYa
Sojaboon
Persoonlijke Ondertitel: Gek op spelletjes!

Bericht door YoJaYa »

Wij gaan binnenkort 3 weken naar Slovenië. Wij nemen vooral kaartspellen mee, omdat ze niet zoveel plek in beslag nemen. Machiavelli, Boonanza, Hippe Kippen, Wie is de ezel en natuurlijk Uno. Verder wat spellen van Smart Games, zoals Anti-Virus, IQ-puzzler, Hide and Seek Safari en Rush hour. En ook het Kolonisten van Catan kaartspel voor mijn man en mij.

Uiteraard hopen we op stralend weer, zodat we veel kunnen zwemmen en wandelen. Maar mocht het regenen, dan kunnen wij ons prima vermaken!
judithg27
Locomotief

Bericht door judithg27 »

Onze vakantie zit er alweer op. We zijn net een week terug van twee weken schotland. Voor de regenachtige avonden/ dagen hadden wij de volgende spleen meegenomen:
-Regenwormen en boonanza (nieuwe versie voor twee personen). Lekker compact voor op de boot.
-Fresko
-the first train to nürnberg.
Uiteindelijk hebben we maar aantal keer de spellen gespeeld, want we hadden voor schotse begrippen vrij goed weer.

Ik wilde ergens in de highlands nog graag als souvenir het spel Arkham horror kopen, maar die heb ik helaas nergens gevonden. :(
andy
Stamhoofd

Bericht door andy »

ik kan niet kiezen welke, dus blijf ik maar thuis.
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Ik ga pas in September. Dus even kijken waar we überhaupt heen gaan en welke spellen in de kast staan. Dan ga ik pas beslissen ;)
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Ik ga al zeer binnenkort en ga met iemand die eigenlijk nooit spelletjes speelt dus het zal wel bij een pakje kaarten blijven. Mocht ik toch wat meenemen dan worden het kleine kaartspellen voor 2 personen die weinig ruimte in nemen.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

andy schreef:ik kan niet kiezen welke, dus blijf ik maar thuis.
:lol:
Afbeelding
Kwebie
Fabrieksmanager

Bericht door Kwebie »

Ruimte is sowieso het grootste probleem op vakanties. Ticket to Ride is bv. een spel wat ik graag meeneem, maar ook veel ruimte in neemt. Daarnaast is mijn vriendin niet de grootste bordspeler van de wereld en de koffer mag ook niet te zwaar worden...

En daarom:
Dit jaar gaat sowieso Cherokee mee. Hopelijk hebben we ook een speeltafel die groot genoeg is. Daarnaast zal Ascension ook zeker weten in de koffer verdwijnen. Ik heb de handige meeneemdoos erbij gekocht, waardoor deze deckbuilder amper ruimte in beslag neemt. Fluxx zal ook meegenomen worden. Niet in de koffer, maar in de tas. In het vliegtuig wil dit spel namelijk ook. Oh ja... en Al Caboon zal ook in de tas verdwijnen, zodat mijn vriendin ook af en toe rust aan haar hoofd heeft en ik mijzelf even een hoognodige shot bordspel kan geven indien nodig.

We gaan ook nog 2 dagen naar de camping als wij weer terug zijn in het land, haar ouders zitten in het Zuiden 's land en haar broertje is dan jarig. Ik zal dan Magical Athlete meenemen en Get Nuts! waarschijnlijk. Ook moet ik nog een leuk bordspel kopen voor haar broertje, waarschijnlijk Lego Minotaur of i.d. daar hij lego ook erg leuk vind.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik ga dit jaar voor het eerst alleen met mijn vrouw en kinderen op vakantie. Als mijn kinderen op bed liggen zullen mijn vrouw en ik de volgende spellen waarschijnlijk gaan spelen:

Lost Cities
Jambo + uitbreidingen
Jaipur
Ballonrace
Yinsh
Schotten Totten

En waarschijnlijk is er ook nog wel ruimte voor een groot spel. Welke dat wordt weet ik nog niet. Ik ga pas in augustus. Als 1960 the making of the president op de campingtafel past neem ik die denk ik mee.
Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Ik neem waarschijnlijk Famiglia en Mr Jack Pocket mee.
judithg27
Locomotief

Bericht door judithg27 »

grunnboy schreef:En waarschijnlijk is er ook nog wel ruimte voor een groot spel. Welke dat wordt weet ik nog niet. Ik ga pas in augustus. Als 1960 the making of the president op de campingtafel past neem ik die denk ik mee.
Ik hoop dat je een grote campingtafel hebt :D , want het is een vrij groot spel met veel losse 'onderdelen': kaartjes en pionnetjes.

Ik heb het spel nu een aantal keer gespeeld. Het is erg leuk om te spelen en het spelmechansme zit goed in elkaar, maar het is niet echt een spel wat je even tussendoor speelt. Het kost wat tijd om op te zetten en het is ook zeker niet het gemakkelijkste spel om te spelen.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Ik ga slechts twee keer een weekendje weg ipv ´grote vakantie´.
En ik neem dan mee:

Cherokee
Alhambra + uitbreidingen
Geharrewar in de sushibar
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Seabie »

Seabie schreef:Ik weet nog niet wat ik mee ga nemen, maar ik moet bekennen dat ik al even rond loop met het idee "wat zal ik allemaal mee kunnen gaan nemen..." Ter zijner tijd laat ik het jullie absoluut weten!
En het is zover, morgen ga ik op vakantie. We gaan met z'n vieren naar Turkije (4 volwassenen waarvan één niet zo van spellen houdt). M'n vriendin houdt behoorlijk van coöperatieve spellen. Pandemie en Het Verboden Eiland zijn al bekende kost en het leek mij persoonlijk leuk om ons te verdiepen in In de Ban van de Ring tijdens de vakantie, inclusief de uitbreiding Vrienden en Vijanden. De doos van IdBvdR is dan ook als basis gebruikt, de inlay is er uit gehaald, en de doos is tot de nok toe gevuld met spellen. Uiteindelijk heb ik dit er in weten te proppen:

- In de Ban van de Ring
- In de Ban van de Ring: Vrienden en Vijanden
- Ra

Ra en IdBvdR nemen samen de meeste ruimte in in de spellendoos, maar er paste nog genoeg bij.

- Machiavelli
- Machiavelli: De Donkere Landen

Samen in één doos, ruimte zat.

- Gold!
- Wizard

Wizard bij Gold! in de doos, die zit toch altijd maar half vol.

- Coloretto
- Triumvirate
- De Bezeten Fles

De Bezeten Fles zonder doos; die is onzinnig groot voor het spel.

- 2 pakken kaarten
- Spelregels voor de volgende kaartspellen: Ninety-Nine, Tantony, Collusion, Cross Purposes, Hartenjagen (Turbo Hearts met Booster Nines) en Spades.

Ninety-Nine, Tantony, Collusion en Cross Purposes zijn allen spellen verzonnen door David Parlett, een bekend persoon in de kaartwereld. De speciale versie van Hartenjagen is verzonnen door Richard Garfield, bekend van Magic en RoboRally.

- 2 pakken Decktet kaarten
- Decktet chips, een D6 en een D12
- Decktet boek waar de volgende spellen in staan: Magnate, Jacynth, Emu Ranchers, Bharg, Goblin Market, Thricewise, Adaman, Ace Trump, Hermit, Varg Bid, Caravan, Terrapin, Oh Quay, Nonesuch, Chicane, Gongor Whist en Chancellors.
- Spelregels voor de volgende Decktetspellen: Ascend, Snakebit, Decktet Pass Not, Solo Hex, Type Trump, Corundum Conundrum, Ivory Tower, Colour Bazaar, Bisque, Revelation, Quincunx, Frogger, Gasp!, Shed, Double Knot en een spel waar ik recentelijk mee bezig ben, maar nog geen naam voor heb.

Dit Decktet pakket neemt al met al niet super veel plek in, maar zorgt wel voor veel spelplezier (33 Decktet spellen). Ideaal voor vakantie!

Het past allemaal in de doos, op het bord van Ra en enkele A4 formaat spelregels na; daar is de vierkante IdBvdR doos namelijk net niet geschikt voor. In totaal heb ik op deze manier bijna 50 spellen bij me. De doos weegt nu dan ook 3,5 kilo...
Afbeelding