Het leven naast de spelletjes...

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

dennis_vandebroek
Sojaboon

Re: Het leven naast de spelletjes...

Bericht door dennis_vandebroek »

Aangezien ik nieuw ben zal ik hier ook eens op reageren. zo blijven we bezig natuurlijk :lol:

Mijn lievelingshobby is Singing/Songwriting. dit doe ik ondertussen zo een 5tal jaar.
Ik heb altijd op school gezeten en ben Mei 2012 afgestudeerd. Met het aantal vrije tijd dat ineens in overvloed was ben ik mij gaan verdiepen in hobby's waar ik me voorheen niet zo mee bezig hield. Namelijk Bordspellen en Cosplay :D De bordspellen speel ik voorlopig bijna iedere zaterdag met mijn zus en schoonbroer (elke week 1 spelletje). De rest van de tijd hou ik me bezig met mijn andere 2 Hobby's: Muziek en Cosplay. Verder hou ik me ook bezig met het kijken van Anime (ook sinds mei). ben dus sinds mei echt in het Geek-wereldje gestapt zeg maar :lol:

Bij de cosplay zit ik op het moment aan mijn 2e project (en ik heb nog een hele lijst die ik wil doen). Veel ben ik in hasselt te vinden voor het zoeken naar de juiste materialen en eventuele koopjes in de kringloopwinkel om toch zo goedkoop mogelijk mijn project af te maken.
Mijn 1e project (een simpele om mee te beginnen & gemaakt uit een oude valies):

Afbeelding

Foto genomen op Facts 2012 (heeft me in totaal zo een 40 euro gekost). Ook ben ik al met deze outfit naar bobbejaanland geweest voor mijn 21e Verjaardag (zonder zwaard & schild dan). Mijn 2e Project ben ik ongeveer een 2tal weken geleden aan begonnen en heb bijna alle hoofdmaterialen. Mijn 2e Project waar ik toch binnenkort aan zou moeten beginnen te werken is van Mystogan uit Fairy Tail (voorbeeld beneden) en gaat me uitgerekend zo een 80-100 euro kosten voor het geheel na te maken :D Exclusief de wapens die hij draagt op zijn rug

Afbeelding
Geen goedkope hobby's dus :roll: Maar gelukkig heb ik ondertussen wel een mini-job gevonden voor op zaterdag wat net genoeg is voor mijn hobby's te kunnen betalen tot ik vast werk gevonden heb. :D
janeway
Rooster Booster

Bericht door janeway »

Naast mijn baan als verpleegkundige ben ik ook regelmatig in de bossen in drenthe te vinden op mijn mountainbike. Hiervoor trekken we ook regelmatig met onze cevy camper richting duitsland.
Afbeelding
Daarnaast hou ik erg van koken en ben ik regelmatig in de keuken te vinden.
Al met al genoeg te doen naast het spelen van bordspellen en veel te weinig "vrije" tijd
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door thexkid »

Dan zal ik ook eens wat over mezelf vertellen:
Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt en ben kwaliteitscontroleur van gitaren bij een importeur en distributeur van één van de grote merken. Dat is leuk, maar ik moet wel vast stellen dat het ten koste van de hobby is gegaan; ik wil na een dag werken geen gitaar meer in mijn handen hebben.
Ik heb veel in bandjes gespeeld, maar dat is er nu niet meer bij. Dat heeft o.a. met de komst van mijn dochtertje Luna (inmiddels bijna 14 maanden geleden) te maken. Op vrijdag ben ik vrij van werk en ben ik huisvader. Dat is echt een dagtaak, maar wel een heel leuke.
Naast het spelen van spelletjes op tafel en op de xbox (momenteel halo 4!), lezen en het kijken naar series en films, volg ik sinds kort een 1* duikcursus samen met mijn vriendin. We zijn momenteel nog in de zwembad/theorie fase maar in april gaan we echt buiten duiken en daar kijk ik erg naar uit.
Tot slot zou ik mijn dieet ook een hobby noemen; ik ben veganist en vooral op vakantie is dat wel een extra dimensie. We zijn vooraf al druk bezig met lijstjes maken van waar we kunnen/willen eten. Dat klinkt als een beperking, en dat is het technisch gezien natuurlijk ook, maar ik vind die benadering wel erg leuk. Tot nu toe is op dat gebied New York het best bevallen. Laatst zijn we ook nog naar een kook workshop/boekpresentatie van Terry Hope Romero geweest. Zij is naast kok ook nog eens een spelletjesliefhebber en schreef op een blog over een bezoek aan gen.con! Ik ben fan. :-)
Afbeelding
El Piedro
Rooster Booster

Bericht door El Piedro »

Hier nemen de spellen voorlopig slechts (te) weinig tijd in beslag.
(lees: gemiddeld 2 spelavonden per maand)
Ik werk als leraar lichamelijke opvoeding, maar als beginnend leraar voer ik voornamelijk vervangopdrachten uit en dat vraagt soms nog enige voorbereiding.
Het overgrote deel van de vrije tijd gaat naar sporten en training geven. (Lees: volleybalcompetitie, af en toe eens muur/bergbeklimmen, lopen, snowboarden,...)
Verder ben ik niet zo'n grote leesfanaat, behalve wanner je BGG en BSM bedoelt :wink:
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ik ben alleenstaand en woon samen met 2 katten.
Ik werk 3 dagen in de week als doktersassistente in een grote huisartsenpraktijk.

Wat ik in mijn vrije tijd doe: lezen, 3D kaartjes maken, wandelen, zwemmen, puzzelen (legpuzzel of boekje), tv kijken, met de katten kroelen/spelen en spelletjes spelen.
Qua boeken lees ik voornamelijk (historische) romans, thrillers en crimi's.
En op de buis kijk ik crimi's (momenteel alleen criminal minds en rizzoli & isles), private practice, switch at birth, grey's anatomy. Hopelijk komt in 2013 The Games of Thrones ook op de Nederlandse buis. Kijk ik er erg naar uit. Engels zonder ondertiteling is voor mij te lasting.

Nog meer weten?! :roll:
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Elsje07
El Capitan

Bericht door Elsje07 »

Aangezien er de laatste tijd weer veel nieuwe leden zich hebben voorgesteld,
misschien eventjes dit topic terug eens wat naar boven halen.

Ben benieuwd!!
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
Pleunie
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: Miss Piggy
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Pleunie »

Vandaag heb ik dit topic ontdekt en meiden, petje af voor jullie creativiteit!! :ster:

Een jaar geleden zou ik geschreven hebben: zwemmen als hobby en Remedial Teacher op een basisschool als beroep. Nu schrijf ik dat er het afgelopen jaar veel veranderd is in mijn leven en kan ik vol trots zeggen dat ik eigenaar ben van mijn eigen praktijk voor Remedial Teaching Afbeelding
Daarnaast ben ik dit jaar verslaafd geraakt aan buitensporten en ben er erg fanatiek in, hoe zwaarder de training hoe leuker ik het vind. Ook het koken, waarvan ik nooit gedacht had er ooit enige aandacht aan te besteden, heeft veel meer aandacht gekregen en wordt steeds leuker. We eten gevarieerder, lekkerder en gezonder!

Zijn er meer mensen die in dit topic iets ingevuld hebben dat niet meer van toepassing is? Zoals onze kickbikes die staan te verstoffen… Ben benieuwd.
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

Naast spelletjes spelen zijn mijn andere grote hobby's fotograferen en paardrijden.

Ik doe dan vooral aan natuurfotografie en macrofotografie.
Verder lees ik graag een boek en dan bij voorkeur over mijn werk. Ik ben paraveterinair (dierenartsassistente) en ik duik graag 's avonds in de boeken om mezelf bij te leren. Anesthesie en röntgenologie hebben hierbij vooral mijn interesse evenals de internistische patiënt.

En natuurlijk ben ik dol op mijn gezin! Met mijn familie en vrienden onderneem ik graag dingen zoals leuke uitjes met de kinderen, of natuurlijk een gezellige spelletjesavond.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Sinds enige tijd heb ik er een nieuwe hobby bij waar ik me met veel passie aan overgeef: Balfolkdansen !! Superleuk! En vanaf komende week beginnen de wekelijkse danslessen waar ik met het beginnersklasje ga beginnen! Ik heb er zin in!

meer info over wat het is:
www.balfolk.nl
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

Ik doe kraamzorg als job 4 dagen per week en heb ook 3 kindjes daar kruipt al mega veel tijd in.
Verder hebben wij wel een heel sociaal leven dus we zijn heel veel op uitstap met vrienden. Steden bezoeken , lekker gaan rondkuieren, pretparken , museums, etentjes en at bovenop de vele spellenavonden thuis en in onze gezelschapsspellenclub die ik samen uitbaat met vrienden. Al moet ik toegeven dat in elk uitje meestal toch wel weer een spel bovengehaald word. :) Ikzelf hou ook erg veel van boeken lezen maar daar kom ik niet zoveel toe. :)
eateasse
Condottiërre

Bericht door eateasse »

Ik werk voor de provincie Vlaams-Brabant, meer bepaald de dienst ruimtelijke ordening.
Mijn vrouw werkt in de nacht en ze doet dat als opvoedster in een instelling voor mentaal gehandicapten.
We hebben samen 3 dochters: Emiline (bijna 6), Lysiana (bijna 3) en Marinthe (8 maanden).

Bordspellen zijn momenteel mijn enige hobby. Vroeger had ik een heuse collectie van Metal CD's en whisky, maar die heb ik de deur uit gedaan. Ik had er geen tijd meer voor. Al blijft een whisky toch wel enorm smaken tijdens het beluisteren van een Noorse Black Metal plaat uit de jaren 90 :mrgreen:

Af en toe kijk ik eens wat film of series, weliswaar beperkt. Films beperken zich tot de marvel verfilmingen, de films met Arnold Schwarznegger en blockbusters zoals the hobbit, de recente batmanfilms, inception, pacific rim,... en horrorfilms met als extra guilty pleasures de chucky films. Voor de rest kijk ik weinig film.
Series die ik kijk zijn Supernatural, Game of Thrones en Walking Dead.

Af en toe speel ik eens op mijn PS3. Maar enkel als er een Resident Evil of een God of War uitkomt. Vroeger speelde ik veel meer, maar sinds de bordspellen zijn opgekomen is de PS3 in de kast verdwenen.
sprangers_stefan
Grote Dienaar

Bericht door sprangers_stefan »

Mijn grootste hobby is rijden en sleutelen aan mijn vespa, nu zijn we aan het rondkijken om de garage mogelijkheden te vergrooten om nog een vespawrak bij te kopen en deze volledig te reviseren. voor de rest ben ik vooral met muziek bezig ofwel een uitstapje met de vrouw.
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Grootste hobby

Alles dat met outdoor te maken heeft maar voor het dagelijx leven is het geocachen.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ maartend wat is je geocachenaam? Je kunt het eventueel ook aan mij pb-en.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

humske schreef:Sinds enige tijd heb ik er een nieuwe hobby bij waar ik me met veel passie aan overgeef: Balfolkdansen !! Superleuk! En vanaf komende week beginnen de wekelijkse danslessen waar ik met het beginnersklasje ga beginnen! Ik heb er zin in!

meer info over wat het is:
http://www.balfolk.nl
Ik ben zo enthousiast dat ik niet alleen met het beginnersniveau ben begonnen maar direct de les erna van een niveau hoger ook meedoe :D

Jippie! Superleuk!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding