Het Perfecte Spel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
-
Wyckyd
- Generalist
Re: Het Perfecte Spel
Ik ook.spellenclubapeldoorn schreef:Gekozen voor: Veel tactiek, weinig geluk
Maar wel een beetje jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen tactiek & strategie..
-
Nakur76
- Rooster Booster
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
In een spel dat maar 45 tot 60 minuten duurt kun je strategie meestal op je buik schrijven, en ik heb eerlijk gezegd het totaal ongefundeerde betweterige vermoeden dat het gros van de stemmers het verschil tussen die twee dingen ook niet eens kent.Wyckyd schreef:Maar wel een beetje jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen tactiek & strategie..
Overigens betekent de voorkeur voor 2 én 4 spelers dat de komst van een partnerspel niet ondenkbaar is.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
-
Vogeltje
- Garnaal
Ik ook
-
shifter
- Professor Pimpel
Heb ook gekozen voor veel tacktiek en weinig geluk.
Verder vindt ik het jammer dat velen zich zo negatief uitlaten over, dit in mijn ogen leuk initiatief......
Verder vindt ik het jammer dat velen zich zo negatief uitlaten over, dit in mijn ogen leuk initiatief......
-
Wyckyd
- Generalist
Hee, willen we alvast gaan proberen te voorspellen wat hier uit gaat komen? Wat zou bijvoorbeeld de volgende vraag over het thema kunnen zijn?Vorige week zijn we gestart met Het Perfecte Spel. Jullie hebben massaal gestemd op je favoriete thema! Het was een spannende strijd, maar als winnaar is het Historische thema uit de bus gekomen.
Jullie zien dus graag een spel in een historische sfeer, verhaal of setting. Maar historisch is nog heel breed. Je kunt denken aan prehistorie, de klassieke oudheid, maar ook de 20e eeuw is historisch. Omdat we met dit thema nog zoveel kanten op kunnen, zullen we in de laatste week van de Brainstormfase een extra vraag toevoegen: Welke periode heeft jullie voorkeur voor de thema van het spel?
Ik zou denken: "Wanneer moet het spel precies plaatsvinden? Ten tijde van... "
a) Het begin van het leven
b) De dinosauriers
c) De holbewoners
d) de Romeinen
e) de Middeleeuwen
f) de Renaissance
g) de 20ste eeuw
Daarna natuurlijk een vraag over waar op de wereld, waar ongetwijfeld Nederland uit gaat komen
Kunnen we alvast een belangrijke gebeurtenis uit de Nederlandse geschiedenis bedenken waar nog geen bordspel over is?
-
Pedro777
- Condottiërre
Ik heb ook gekozen voor veel tacktiek weinig geluk. Ik hou er wel van als er toch een kleine geluksfactor in een spel zit. Dit houdt het wat spannend voor iedereen en soms ook minder frustrerend.
-
usurper
- Geheim Genootschap
Ik hou er ook wel van als er een beetje geluk bij een spel komt kijken.
Maakt het wat luchtiger.
Maakt het wat luchtiger.
We live to survive our paradoxes
-
Wyckyd
- Generalist
Interessant idee: een partnerspel zorgt gelijk ook voor een stukje samenwerking (en daarmee wat interactie) en geeft je de mogelijkheid het spel te balanceren als je twee ervaren en twee onervaren spelers hebt.cymric schreef:Overigens betekent de voorkeur voor 2 én 4 spelers dat de komst van een partnerspel niet ondenkbaar is.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik geloof niet dat het gros van de stemmers zich iets van die dwarse meningen aantrekt: de spellenwereld is veel groter dan BSM.shifter schreef:Verder vindt ik het jammer dat velen zich zo negatief uitlaten over, dit in mijn ogen leuk initiatief......
-
Wyckyd
- Generalist
En ook de mensen die hier kritiek uiten, zijn volgens mij wel aan het stemmen. Denk dat ze het idee dan dus wel interessant vinden, en er dus aan meewerken om te zien wat er uiteindelijk mee gebeurd.cymric schreef:Ik geloof niet dat het gros van de stemmers zich iets van die dwarse meningen aantrekt: de spellenwereld is veel groter dan BSM.shifter schreef:Verder vindt ik het jammer dat velen zich zo negatief uitlaten over, dit in mijn ogen leuk initiatief......
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Ik stem niet. Geen behoefte aan. Ik vind het een domme marketing actie. Ze krijgen hierdoor informatie over de consumenten op de bordspellenmarkt. Prima natuurlijk vanuit hun oogpunt. Maar van mij hoeft het niet.Wyckyd schreef:En ook de mensen die hier kritiek uiten, zijn volgens mij wel aan het stemmen. Denk dat ze het idee dan dus wel interessant vinden, en er dus aan meewerken om te zien wat er uiteindelijk mee gebeurd.cymric schreef:Ik geloof niet dat het gros van de stemmers zich iets van die dwarse meningen aantrekt: de spellenwereld is veel groter dan BSM.shifter schreef:Verder vindt ik het jammer dat velen zich zo negatief uitlaten over, dit in mijn ogen leuk initiatief......
Ik heb het sowieso niet zo op 999 games. Met name de outlet sales vind ik zeer storend.
-
rober
- Standaard moderator
Als je op het 4e tabblad (spelelementen) klikt, dan kun je alvast de mogelijke antwoorden van volgende week zien.Wyckyd schreef:Hee, willen we alvast gaan proberen te voorspellen wat hier uit gaat komen? Wat zou bijvoorbeeld de volgende vraag over het thema kunnen zijn?Vorige week zijn we gestart met Het Perfecte Spel. Jullie hebben massaal gestemd op je favoriete thema! Het was een spannende strijd, maar als winnaar is het Historische thema uit de bus gekomen.
Jullie zien dus graag een spel in een historische sfeer, verhaal of setting. Maar historisch is nog heel breed. Je kunt denken aan prehistorie, de klassieke oudheid, maar ook de 20e eeuw is historisch. Omdat we met dit thema nog zoveel kanten op kunnen, zullen we in de laatste week van de Brainstormfase een extra vraag toevoegen: Welke periode heeft jullie voorkeur voor de thema van het spel?
Ik zou denken: "Wanneer moet het spel precies plaatsvinden? Ten tijde van... "
a) Het begin van het leven
b) De dinosauriers
c) De holbewoners
d) de Romeinen
e) de Middeleeuwen
f) de Renaissance
g) de 20ste eeuw
Daarna natuurlijk een vraag over waar op de wereld, waar ongetwijfeld Nederland uit gaat komen
Kunnen we alvast een belangrijke gebeurtenis uit de Nederlandse geschiedenis bedenken waar nog geen bordspel over is?
Ik heb trouwens ook veel tactiek en weinig geluk gekozen. Voor mij de perfecte mix. Want ik ben niet zo strategisch ingesteld.
All is fair in love, war and Carcassonne