Het Perfecte Spel

Informatie, interviews, discussies over/met spelontwerpers en vormgevers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

spellenclubapeldoorn
Phoenix

Re: Het Perfecte Spel

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Gekozen voor: Veel tactiek, weinig geluk

Labels:
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

spellenclubapeldoorn schreef:Gekozen voor: Veel tactiek, weinig geluk
Ik ook.
Maar wel een beetje jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen tactiek & strategie..
Nakur76
Rooster Booster

Bericht door Nakur76 »

Gekozen voor: Veel tactiek, weinig geluk
Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Wyckyd schreef:Maar wel een beetje jammer dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen tactiek & strategie..
In een spel dat maar 45 tot 60 minuten duurt kun je strategie meestal op je buik schrijven, en ik heb eerlijk gezegd het totaal ongefundeerde betweterige vermoeden dat het gros van de stemmers het verschil tussen die twee dingen ook niet eens kent.

Overigens betekent de voorkeur voor 2 én 4 spelers dat de komst van een partnerspel niet ondenkbaar is.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Ben ook voor veel taktiek weinig geluk gegaan.
Afbeelding
Vogeltje
Garnaal

Bericht door Vogeltje »

Ik ook
shifter
Professor Pimpel

Bericht door shifter »

Heb ook gekozen voor veel tacktiek en weinig geluk.

Verder vindt ik het jammer dat velen zich zo negatief uitlaten over, dit in mijn ogen leuk initiatief......
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

Vorige week zijn we gestart met Het Perfecte Spel. Jullie hebben massaal gestemd op je favoriete thema! Het was een spannende strijd, maar als winnaar is het Historische thema uit de bus gekomen.

Jullie zien dus graag een spel in een historische sfeer, verhaal of setting. Maar historisch is nog heel breed. Je kunt denken aan prehistorie, de klassieke oudheid, maar ook de 20e eeuw is historisch. Omdat we met dit thema nog zoveel kanten op kunnen, zullen we in de laatste week van de Brainstormfase een extra vraag toevoegen: Welke periode heeft jullie voorkeur voor de thema van het spel?
Hee, willen we alvast gaan proberen te voorspellen wat hier uit gaat komen? Wat zou bijvoorbeeld de volgende vraag over het thema kunnen zijn?

Ik zou denken: "Wanneer moet het spel precies plaatsvinden? Ten tijde van... "
a) Het begin van het leven
b) De dinosauriers
c) De holbewoners
d) de Romeinen
e) de Middeleeuwen
f) de Renaissance
g) de 20ste eeuw

Daarna natuurlijk een vraag over waar op de wereld, waar ongetwijfeld Nederland uit gaat komen :D

Kunnen we alvast een belangrijke gebeurtenis uit de Nederlandse geschiedenis bedenken waar nog geen bordspel over is?
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Ik heb ook gekozen voor veel tacktiek weinig geluk. Ik hou er wel van als er toch een kleine geluksfactor in een spel zit. Dit houdt het wat spannend voor iedereen en soms ook minder frustrerend.
Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Ik hou er ook wel van als er een beetje geluk bij een spel komt kijken.
Maakt het wat luchtiger.
We live to survive our paradoxes
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

cymric schreef:Overigens betekent de voorkeur voor 2 én 4 spelers dat de komst van een partnerspel niet ondenkbaar is.
Interessant idee: een partnerspel zorgt gelijk ook voor een stukje samenwerking (en daarmee wat interactie) en geeft je de mogelijkheid het spel te balanceren als je twee ervaren en twee onervaren spelers hebt.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

shifter schreef:Verder vindt ik het jammer dat velen zich zo negatief uitlaten over, dit in mijn ogen leuk initiatief......
Ik geloof niet dat het gros van de stemmers zich iets van die dwarse meningen aantrekt: de spellenwereld is veel groter dan BSM.
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

cymric schreef:
shifter schreef:Verder vindt ik het jammer dat velen zich zo negatief uitlaten over, dit in mijn ogen leuk initiatief......
Ik geloof niet dat het gros van de stemmers zich iets van die dwarse meningen aantrekt: de spellenwereld is veel groter dan BSM.
En ook de mensen die hier kritiek uiten, zijn volgens mij wel aan het stemmen. Denk dat ze het idee dan dus wel interessant vinden, en er dus aan meewerken om te zien wat er uiteindelijk mee gebeurd.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Wyckyd schreef:
cymric schreef:
En ook de mensen die hier kritiek uiten, zijn volgens mij wel aan het stemmen. Denk dat ze het idee dan dus wel interessant vinden, en er dus aan meewerken om te zien wat er uiteindelijk mee gebeurd.
Ik stem niet. Geen behoefte aan. Ik vind het een domme marketing actie. Ze krijgen hierdoor informatie over de consumenten op de bordspellenmarkt. Prima natuurlijk vanuit hun oogpunt. Maar van mij hoeft het niet.

Ik heb het sowieso niet zo op 999 games. Met name de outlet sales vind ik zeer storend.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Wyckyd schreef:
Vorige week zijn we gestart met Het Perfecte Spel. Jullie hebben massaal gestemd op je favoriete thema! Het was een spannende strijd, maar als winnaar is het Historische thema uit de bus gekomen.

Jullie zien dus graag een spel in een historische sfeer, verhaal of setting. Maar historisch is nog heel breed. Je kunt denken aan prehistorie, de klassieke oudheid, maar ook de 20e eeuw is historisch. Omdat we met dit thema nog zoveel kanten op kunnen, zullen we in de laatste week van de Brainstormfase een extra vraag toevoegen: Welke periode heeft jullie voorkeur voor de thema van het spel?
Hee, willen we alvast gaan proberen te voorspellen wat hier uit gaat komen? Wat zou bijvoorbeeld de volgende vraag over het thema kunnen zijn?

Ik zou denken: "Wanneer moet het spel precies plaatsvinden? Ten tijde van... "
a) Het begin van het leven
b) De dinosauriers
c) De holbewoners
d) de Romeinen
e) de Middeleeuwen
f) de Renaissance
g) de 20ste eeuw

Daarna natuurlijk een vraag over waar op de wereld, waar ongetwijfeld Nederland uit gaat komen :D

Kunnen we alvast een belangrijke gebeurtenis uit de Nederlandse geschiedenis bedenken waar nog geen bordspel over is?
Als je op het 4e tabblad (spelelementen) klikt, dan kun je alvast de mogelijke antwoorden van volgende week zien.

Ik heb trouwens ook veel tactiek en weinig geluk gekozen. Voor mij de perfecte mix. Want ik ben niet zo strategisch ingesteld.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding