Over gwat?syroit schreef:oh ja, het gaat hier over Gwixx Gemixxt
SPIELervaringen 2014
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
mezzamorphis
- Party Animal
Re: SPIELervaringen 2014
Leuk hoor. Veel plezier. Wat gaat er allemaal mee?dirk schreef:Het spellenspektakel ga ik totaal aan me laten voorbij gaan, wij vertrekken dat weekend volgens onze aloude traditie met de Spelhamels op (verlengd) spellenweekend naar de zee. (hoewel we volgens die zelfde traditie weer geen zee gaan ziensyroit schreef:Graag gedaan, die zes meter was ongeveer wat ik te kort kwam op zaterdag, toe sloten ze de rij ongeveer voor mijn neus ...dirk schreef:En nog eens merci voor die 6 meter aan de Qwixx stand
Ik heb begrepen dat deze ook in het Nederlands bij White Goblin komt, dus wie weet op het Spellenspektakel.
oh ja, het gaat hier over Gwixx Gemixxt)
Spellen spelen van vrijdagavond t.e.m. dinsdagavond zonder stoppen, de toilet, eet - en rustpauzes niet te na gesproken![]()
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Er viel me iets op bij Spiel. Een paar jaar terug was er gekte rond het spel Duckdealer; ook na spiel stegen de prijzen op eBay naar €70 of meer. Dit jaar zaten 3 mannen een beetje triest voor een stapel bruine dozen. De prijs: €22.
Wie kent het spel? Wat is er gebeurd? Had ik het moeten kopen voor die prijs?
Het Bord Plakt | Den Haag e.o.
Het Bord Plakt | Den Haag e.o.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Dat staat nog niet helemaal vast, de mails over en weer zijn bezig maar na het weekend post ik een lijstjemezzamorphis schreef:Leuk hoor. Veel plezier. Wat gaat er allemaal mee?dirk schreef:Het spellenspektakel ga ik totaal aan me laten voorbij gaan, wij vertrekken dat weekend volgens onze aloude traditie met de Spelhamels op (verlengd) spellenweekend naar de zee. (hoewel we volgens die zelfde traditie weer geen zee gaan ziensyroit schreef:Graag gedaan, die zes meter was ongeveer wat ik te kort kwam op zaterdag, toe sloten ze de rij ongeveer voor mijn neus ...dirk schreef:En nog eens merci voor die 6 meter aan de Qwixx stand
Ik heb begrepen dat deze ook in het Nederlands bij White Goblin komt, dus wie weet op het Spellenspektakel.
oh ja, het gaat hier over Gwixx Gemixxt)
Spellen spelen van vrijdagavond t.e.m. dinsdagavond zonder stoppen, de toilet, eet - en rustpauzes niet te na gesproken![]()
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Ik kan me geen gekte rond Duckdealer herinneren (sterker nog, dit is een Splotter die relatief lauw werd ontvangen), ik kan me zeker geen prijs van € 70 herinneren en het spel zit ook niet in een bruine doos.mazinho schreef:Er viel me iets op bij Spiel. Een paar jaar terug was er gekte rond het spel Duckdealer; ook na spiel stegen de prijzen op eBay naar €70 of meer. Dit jaar zaten 3 mannen een beetje triest voor een stapel bruine dozen. De prijs: €22.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Op donderdag en vrijdag bezochten we met een groepje van onze spellenclubs Spiel. Te weinig voorbereid, maar het aanbod is de laatste jaren zo immens, dat het me aan tijd en zin ontbreekt om alle mogelijke informatie op voorhand door te spitten. Gelukkig bieden o.a. De Tafel Plakt, Bordspeler en Spelmagazijn en een lijst met hun screenings.
Ook dit jaar had ik mijn fototoestel mee, niet met de bedoeling om een volledige reportage te maken, maar vooral om hier en daar wat impressies mee te nemen. Dit jaar heb ik me vooral geconcentreerd op Belgische en Nederlandse aanwezigheid op Spiel, maar zeker niet uitsluitend. Af en toe ben ik ook vergeten om een foto te maken, maar voor mooie fotografische reportages en verslagen verwijs ik je naar anderen, die dat veel beter kunnen.
Spiel-affiche aan de westingang van de Messe Martyn F speelt Oklahoma Boomers Limes (deze herwerking van Cities, nu uitgeven bij Abacus) kreeg dit jaar de prijs van beste spel voor 2 door the International Gamers Awards Senet, nog steeds gebaseerd op een oud-Egyptisch spel Sander en Tim, het duo van SandTimer, presenteren de app van hun in 2013 uitgegeven spel Alarm! Clocks van SandTimer Corné - Cwali spellenstapel bij Cwali Els en Ralda van E&E's spellenmolen, samen met hun mama stand van PlayThisOne partijtje RoboRama PlayThisOne Rogier Van Vugt (en ?) van Spelmagazijn Quined Games: Els legt spellen uit, terwijl Roel op de achtergrond staat rond te kijken
Dierik demonstreert The Golden Ages
Robér en Quinedbaas Arno Quispel
Paul in actie bij Massilia
Waterfall Games met Spexx
Spexx speeltafel
Friedemann Friese -steeds in het groen- van 2F Spiele (o.a.Hoogspanning De Luxe neemt even pauze
een hele reeks uitgevers verzameld onder de Asmodeevlag
William en Maarten razen door de immer drukke koopjesstand van Heidelberger
Robin van Frederic Moyersoen, uitgegeven bij Flatline Games
Michael Schacht demonstreert zijn nieuwste spel
Hellweg westfalicus - uitgegeven bij Spiele aus Timbuktu Roll the Dice redt de wereld? Adriaensen Spellenspeciaalzaak staat dit jaar voor de eerste keer op Spiel - Marc is druk in de weer En Stofke zag dat het goed was Niels Pieterse en Rifugio Tijdens een voorbije BSM.con kwam ik in de ban van Lifeboat - Gorilla Games; hier is iedereen aangepast verkleed voor zijn rol in het spel De ideale speeltafel voor in je living? Alweer een reden om lotto te spelen... Aldie en medewerkers van het immense BoardgameGeek Deus, uitgegeven door Pearl Games auteur Sébastien Dujardin Kire, roptro en lvandenbrande snakken naar frisse lucht Essen the Game op Spiel mede-auteur Frédéric Delporte (zonder Etienne Espreman en Fabrice Beghin) Sven, mede-organisator van Spel, komt van de beurssfeer genieten Musti en Spookie spelen geconcentreerd the Alchemists van Czech Games Edition, Kire volgt geboeid Michael Menzel, auteur en tekenaar van De Legenden van Andor in de stand van Kosmos Winnaars en genomineerden van de Deutscher Spielepreis 2014 The great Richard Garfield, de man achter Magic: The Gathering, Grote Dalmuti, De, Android Netrunner, King of Tokyo, King of New York en Robo Rally wordt geïnterviewd in de stand van Iello Verder zagen we her en der o.a. Jos, Dominique, Mathias, Jan (van Asmodee), iemand (naam vergeten) van spellenclub Dokapi Tienen, Kris, Kirsten, Françoise, Bregt, Cees, ...
Wandelden ook rond op Spiel rond: Hans van Tol, Michael Bruinsma, Kris Burm.
Het waren weliswaar twee vermoeiende maar gezellige beursdagen. De druk op ons budget bleeft dit jaar beperkt.
Ook dit jaar had ik mijn fototoestel mee, niet met de bedoeling om een volledige reportage te maken, maar vooral om hier en daar wat impressies mee te nemen. Dit jaar heb ik me vooral geconcentreerd op Belgische en Nederlandse aanwezigheid op Spiel, maar zeker niet uitsluitend. Af en toe ben ik ook vergeten om een foto te maken, maar voor mooie fotografische reportages en verslagen verwijs ik je naar anderen, die dat veel beter kunnen.
Spiel-affiche aan de westingang van de Messe Martyn F speelt Oklahoma Boomers Limes (deze herwerking van Cities, nu uitgeven bij Abacus) kreeg dit jaar de prijs van beste spel voor 2 door the International Gamers Awards Senet, nog steeds gebaseerd op een oud-Egyptisch spel Sander en Tim, het duo van SandTimer, presenteren de app van hun in 2013 uitgegeven spel Alarm! Clocks van SandTimer Corné - Cwali spellenstapel bij Cwali Els en Ralda van E&E's spellenmolen, samen met hun mama stand van PlayThisOne partijtje RoboRama PlayThisOne Rogier Van Vugt (en ?) van Spelmagazijn Quined Games: Els legt spellen uit, terwijl Roel op de achtergrond staat rond te kijken
Hellweg westfalicus - uitgegeven bij Spiele aus Timbuktu Roll the Dice redt de wereld? Adriaensen Spellenspeciaalzaak staat dit jaar voor de eerste keer op Spiel - Marc is druk in de weer En Stofke zag dat het goed was Niels Pieterse en Rifugio Tijdens een voorbije BSM.con kwam ik in de ban van Lifeboat - Gorilla Games; hier is iedereen aangepast verkleed voor zijn rol in het spel De ideale speeltafel voor in je living? Alweer een reden om lotto te spelen... Aldie en medewerkers van het immense BoardgameGeek Deus, uitgegeven door Pearl Games auteur Sébastien Dujardin Kire, roptro en lvandenbrande snakken naar frisse lucht Essen the Game op Spiel mede-auteur Frédéric Delporte (zonder Etienne Espreman en Fabrice Beghin) Sven, mede-organisator van Spel, komt van de beurssfeer genieten Musti en Spookie spelen geconcentreerd the Alchemists van Czech Games Edition, Kire volgt geboeid Michael Menzel, auteur en tekenaar van De Legenden van Andor in de stand van Kosmos Winnaars en genomineerden van de Deutscher Spielepreis 2014 The great Richard Garfield, de man achter Magic: The Gathering, Grote Dalmuti, De, Android Netrunner, King of Tokyo, King of New York en Robo Rally wordt geïnterviewd in de stand van Iello Verder zagen we her en der o.a. Jos, Dominique, Mathias, Jan (van Asmodee), iemand (naam vergeten) van spellenclub Dokapi Tienen, Kris, Kirsten, Françoise, Bregt, Cees, ...
Wandelden ook rond op Spiel rond: Hans van Tol, Michael Bruinsma, Kris Burm.
Het waren weliswaar twee vermoeiende maar gezellige beursdagen. De druk op ons budget bleeft dit jaar beperkt.
Laatst gewijzigd door Bart op vr 24 okt 2014, 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: inleidende tekst bijgevoegd - naam toegevoegd
Reden: inleidende tekst bijgevoegd - naam toegevoegd
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
De organisator heeft zelf ook enkele foto's op facebook gezet:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 706&type=1
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 706&type=1
-
Dierik
- Erelid
Een erg leuk (foto)verslag Bart!Bart schreef:Op donderdag en vrijdag bezochten we met een groepje van onze spellenclubs Spiel. Te weinig voorbereid, maar het aanbod is de laatste jaren zo immens, dat het me aan tijd en zin ontbreekt om alle mogelijke informatie op voorhand door te spitten. Gelukkig bieden o.a. De Tafel Plakt, Bordspeler en Spelmagazijn en een lijst met hun screenings.
-
Enrico
- Caballero
Ik heb inmiddels ook een verslagje gemaakt van de donderdag en vrijdag. Dat staat (uiteraard
) op spelmagazijn.
Omdat ik me 4 dagen suf gespeeld heb, wordt het een verslag in 2 delen. De komende dagen volgt het restant dus nog en voor het Spellenspektakel begint, zullen er ook nog een aantal spelbeschrijvingen worden gemaakt. Voor wie er dus (terecht) aan twijfelde: we zijn gelukkig weer op de goede weg met Spelmagazijn!
Omdat ik me 4 dagen suf gespeeld heb, wordt het een verslag in 2 delen. De komende dagen volgt het restant dus nog en voor het Spellenspektakel begint, zullen er ook nog een aantal spelbeschrijvingen worden gemaakt. Voor wie er dus (terecht) aan twijfelde: we zijn gelukkig weer op de goede weg met Spelmagazijn!
-
Rubik
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
-
Dierik
- Erelid
Leuk om alle verslagen te lezen!. 
-
Enrico
- Caballero
Het heeft even geduurd, maar intussen staat ook het 2e deel van mijn verslag op Spelmagazijn. Gelukkig nog net voor het Spellenspektakel, kan ik bijna meteen weer verder gaan met schrijven... 
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Ach, straks hebben jullie weer 9 maanden rust.Enrico schreef:Het heeft even geduurd, maar intussen staat ook het 2e deel van mijn verslag op Spelmagazijn. Gelukkig nog net voor het Spellenspektakel, kan ik bijna meteen weer verder gaan met schrijven...
Bedankt voor het leuke leesvoer!
-
KeesK
- Hazelnoot Ridder
Enrico schreef:Het heeft even geduurd, maar intussen staat ook het 2e deel van mijn verslag op Spelmagazijn. Gelukkig nog net voor het Spellenspektakel, kan ik bijna meteen weer verder gaan met schrijven...
Leuk stuk. Toch even brilsmurfen, maar Swan Panasia is niet Chinees maar Taiwanees
-
Enrico
- Caballero
Ik hoop dat je daarin geen gelijk gaat krijgen! Wat zeg ik... Daarin ga je deze keer geen gelijk krijgen!Erwin schreef:Ach, straks hebben jullie weer 9 maanden rust.![]()
Bedankt voor de opmerking. Wat suf van me: ik heb het meteen aangepast!kezuskrijst schreef:Leuk stuk. Toch even brilsmurfen, maar Swan Panasia is niet Chinees maar Taiwanees![]()