Wel spel raden jullie me aan?
Ik ben op zoek naar 1 of 2 taktische spellen met een minimum aan geluk.
Caylus
Carson City
Vasco da Gama
Age of Empires III
Vorsten van Florence
Endeavor
Hansa Teutonica
... ... ...?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Wat mij betreft bega je aan geen van deze spellen een miskoop, maar als ik zou moeten kezen en je gaat echt voor een minimum aan geluk dan zou ik gaan voor Vorsten van Florence of Caylus. Twee klassiekers die wat mij betreft zowiezo in elke spellenkast zouden moeten staanMorpheus schreef:Hallo,
Wel spel raden jullie me aan?![]()
Ik ben op zoek naar 1 of 2 taktische spellen met een minimum aan geluk.
Caylus
Carson City
Vasco da Gama
Age of Empires III
Vorsten van Florence
Endeavor
Hansa Teutonica
... ... ...?
Even een paar vragen terug stellen:Morpheus schreef:Ik ben op zoek naar 1 of 2 taktische spellen met een minimum aan geluk.
Heb dit hier in de kast staan en na de spelregels eens doorgenomen te hebben kan ik niet wachten om dit eens te spelen. Het is eens iets anders dan altijd maar goederen produceren of werkmannen plaatsen.cymric schreef:[*]IMPERIAL / IMPERIAL 2030 --- een spel zonder één spat toeval, en op een aparte manier een aandelenmechanisme in het geheel verwerkt. De spelers 'manipuleren' zes grootmachten in het pre-WW I tijdperk om op die manier op een rücksichtlose manier geld te verdienen. (In Imperial 2030, dat bij The Gamemaster uitkomt, is het onderwerp verhuisd naar een futuristisch wereldscenario in 2030.)
Geen probleem met de talen hoor: dit spel is gewoon in het Nederlands te krijgen bij 999: Voor de poorten van Loyang...cymric schreef:Als je dan ook de taaleis laat vallen kan je natuurlijk proberen Uwe Rosenberg's VOR DER TOREN VON LOYANG te spelen
Laat gerust weten wat je ervan vond. Alleszins een goede keuze, met een lichte voorkeur voor Imperial 2030. Werkelijk boeiend hoe spelers zich in dit laatste spel met een staat/kleur identificeren, terwijl je zelfs geen beslissingen meer namens die staat kan nemen als je niet (meer) de meerderheid in deze staat bezit...Morpheus schreef:Thankz voor de vele berichten!
Ik heb alvast Caylus en Imperial 2030 besteld.
Ik hou dus meer van stevige spellen.
Groetjes,
Morpheus