De beste speluitbreiding - De Winnaars

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

De beste speluitbreiding - De Winnaars

Bericht door Kire »

Hoi,

De stemming is al enkele dagen afgelopen en sommigen hebben al gezien welke uitbreidingen als beste en meest noodzakelijke bestempeld werden.

Voor de volledigheid presenteer ik hier graag de uitverkorenen.
In het totaal waren er 235 stemmen.

Winnaar met 30 stemmen: Viticulture: Tuscany
  • Ex aequo op de tweede plaats met 27 stemmen: Terraforming Mars: Prelude en Catan: Steden en Ridders.
  • Op de vierde plaats gevolgd door Carcassonne: De Uitbreiding met 24 stemmen.
Alle andere uitbreidingen hadden minder dan 20 stemmen.

Ik denk dat we met Tuscany een mooie winnaar hebben!

Overzicht van de voorbije stemrondes:

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: De beste speluitbreiding - De Winnaars

Bericht door Pura Vida »

Zeker een mooie winnaar. En voor wie de lijst niet meer helemaal paraat heeft: hier is 'ie..

Valt me op dat twee uitbreidingen uit 'de oude doos' nog heel hoog eindigen. Dat is bemoedigend als het gaat om het historisch vermogen van BSM leden.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Laat ik nu de top 3 uitbreidingen niet hebben gespeeld, dus daar kan ik niet over oordelen helaas.

Nummer 4 heb ik wel gespeeld en ook op gestemd.

Zoals eerder vermeld blijft voor mij Brugge het Zwin de meest noodzakelijke uitbreiding.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Ik vind viticulture zonder de uitbreiding eigenlijk ook al heel leuk, maar catan kan ik echt niet meer spelen zonde steden en ridders :D

voor terraforming mars geldt dat ik het niet zo leuk vindt, maar iedereen die fan is dan meteen roept dat je het wel met prelude moet spelen, dus dat zal dan wel kloppen :D
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

pieter.schutz schreef: Ik vind viticulture zonder de uitbreiding eigenlijk ook al heel leuk, maar catan kan ik echt niet meer spelen zonde steden en ridders :D
Grappig. Ik heb Steden en Ridders volgens mij maar één of twee keer meegedaan bij iemand en was vervolgens blij dat we weer gewoon de basis mochten spelen met ons cluppie. Tuscany daarentegen is voor mij een integraal onderdeel geworden van Viticulture.
pieter.schutz schreef: Voor terraforming mars geldt dat ik het niet zo leuk vindt, maar iedereen die fan is dan meteen roept dat je het wel met prelude moet spelen, dus dat zal dan wel kloppen :D
Als je TM niet leuk vindt, wordt het met Prelude niet leuker, vrees ik, hooguit wordt je martelgang korter. Wat misschien dan toch leuker is :D
Afbeelding
Plaats reactie