Precies. Hoogspanning functioneert het best met 4 of 5 spelers; Wendy had aangegeven het toch in de kleine speleraantallen te zoeken. Sommige titels op deze lijst zijn dan al wat discutabel.Hert schreef:Puur uit nieuwsgierigheid, waarom geen Hoogspanning hier? Dat zou toch het eerste biedspel op mijn lijst zijn. Wel best voor meer dan 2 spelers.
Speladvies
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Speladvies
-
Vogeltje
- Garnaal
€ 8,- was de beursaanbieding voor Goa. Echt een koopje inderdaad.cymric schreef:Ik zie toch echt €33,70.
Deze € 33,70 zal wel de normale prijs bij Adriaensen zijn (wat ik het spel eigenlijk ook zeker wel waard vind)
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Cymric, je bent ab-so-fucking (excuse my French)-lutely mijn spellenheld!
Ontzettend bedankt voor je meer dan uitgebreide en bruikbare uiteenzetting. En tsja, als toegift kunnen de suggesties in de categorie 'Weird Shit' eigenlijk niet ontbreken dus als je het nog kunt opbrengen: make our day!
Nu eens kijken wat ik zoal op de kop kan tikken.... Hebben jullie nog favo (goedkope) webshops? Heb er zelf wel een aantal gevonden natuurlijk want ik blijf onderzoeken, maar ongetwijfeld hebben jullie nog aanvullingen voor mijn webwinkel arsenaal.
Dank dank!
Hartelijke groet uit een zowaar zonnig Den Haag
Nu eens kijken wat ik zoal op de kop kan tikken.... Hebben jullie nog favo (goedkope) webshops? Heb er zelf wel een aantal gevonden natuurlijk want ik blijf onderzoeken, maar ongetwijfeld hebben jullie nog aanvullingen voor mijn webwinkel arsenaal.
Dank dank!
Hartelijke groet uit een zowaar zonnig Den Haag
-
wennepen
- Geheim Genootschap
Ik zag nog de vraag langs komen waarom Hoogspanning ontbreekt. Nou weet ik dat de Kerstman mij dat spel, samen met De Robots, cadeau gaat doen dus ben benieuwd wat dat gaat brengen...
-
Aras
- Geheim Genootschap
Dit is je zus???wennepen schreef:Cymric, je bent ab-so-fucking (excuse my French)-lutely mijn spellenheld!![]()
-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
LolAras schreef:Dit is je zus???wennepen schreef:Cymric, je bent ab-so-fucking (excuse my French)-lutely mijn spellenheld!![]()
-
cymric
- Wu Feng
Als een vreemde taal geen bezwaar is, moet je eens een blik werpen op de Duitse webshops. Via deze link heb je ze allemaal in één handig overzicht. Leuk voor als je een rare titel wilt zoeken.Nu eens kijken wat ik zoal op de kop kan tikken.... Hebben jullie nog favo (goedkope) webshops? Heb er zelf wel een aantal gevonden natuurlijk want ik blijf onderzoeken, maar ongetwijfeld hebben jullie nog aanvullingen voor mijn webwinkel arsenaal.
En weird shit... Nou, okee dan, op veler verzoek.
- Zet eens een wargame op tafel. Hannibal: Rome vs. Carthago is dan een avondvullend gevecht voor 2 gesitueerd in de 2e Punische Oorlog (+/- 220 v. Chr.). Écht voor doorzetters, en dan niet alleen vanwege het volumineuze regelboekwerkje met voor een eurogamer nogal complexe regels. Het kan ook wat simpeler met een spelletje kat-en-muis in Madrid: 2 de Mayo. Duurt een half uurtje, is tamelijk psychologisch van aard. Er tussenin kan ook met het zeer populaire Commands & Colors-systeem. Dan heb je de keus uit een fantasysetting (BattleLore), een WO2-setting (Memoir'44) en een historische setting (Commands & Colors: Ancients). Deze drie titels hebben stervensveel uitbreidingen, voor als je er geen genoeg van kunt krijgen.
- Veel spellen kennen een nogal rechtlijnige interactie. Ik val speler A lastig, speler B rommelt wat met speler C, dan gebeurt weer een tijdje niets, enzovoort. Er zijn spellen die veel meer vereisen, en spelers dwingen tot het sluiten van tijdelijke verbonden, zonder met zoveel woorden daarover te discussiëren. Een andere manier om ernaar te kijken is dat je een zet doet waarmee je het anderen aantrekkelijk maakt 'via jou' iets te doen, en waar jullie beiden van zullen profiteren. Deze manier van spelen is nogal apart en wordt over het algemeen niet leuk gevonden... Maar is wel erg intrigerend indien je er de tijd voor neemt. Suggesties: Die Dolmengötter, Chicago Express, Alchemist, en—erg prijzig en waarschijnlijk wat minder—Giants.
- Wil je handelen, deals sluiten, en aan alles wat je doet een prijskaartje hangen? Genoa is hét spel hiervoor. Nooit geëvenaard.
- Tegellegspellen hadden je interesse niet echt meer, schreef je... Maar met zo'n candy-ass spel als Carcassonne is dat natuurlijk geen verrassing
. Dus doen we tegelleggen voor gevorderden. Je kunt de hoogte in: Rat Hot en Taluva (als je die kan vinden meteen kopen). Je kunt simultaan graaien en bouwen: Factory Fun en Galaxy Trucker. Je kunt hoofdpijn kweken: Gheos en Conquistador. Chaos komt in Tongiaki. En je kunt prima kleine spelletjes voor op vakantie doen: Architekton en Raub Ritter/Robber Knights. - Blind bieden geeft menigeen de kriebels. Jou misschien niet: Morgenland, Fiji, Fist of Dragonstones. Houd je wel van de onzekerheid en psychologische spanning van blind inzetten zonder dat het meteen een blinde veiling wordt, komen Lascaux, Queen's Necklace en Strasbourg erbij.
- Tot slot kan je je verdiepen in routejes of netwerken bouwen. In de grote lijst waren al zeker twee titels genoemd die dat tot kunst heeft verheven (Age of Steam en Brass), maar er zijn nog veel meer titels in dit genre. Je kunt voor het eerbiedwaardige 1830 gaan met talloze varianten en aanpassingen. Maar wees gewaarschuwd: dit is een lifestylespel en niet geschikt voor zomaar tussendoor. Alternatieven: Cavum, Inca Empire, Attika, Thurn und Taxis (voor als pa en moe langskomen), Elfenland (ook voor pa en moe). Mocht je willen ervaren hoe het is om een computerspel als The Settlers in bordspelvorm te spelen, is Roads & Boats je ding. Is ook geschikt voor priegelfetisjisten.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
cymric schreef:Veel plezier met uitzoeken, en laat even weten wat het geworden is. Of nog beter, vul je commentaar in in de DB van deze site.
http://www.bordspelmania.eu/spellendatabase.php
-
wennepen
- Geheim Genootschap
Cymric, wederom bedankt voor je adviezen! Sjonge, ik moet mijn day job dalijk nog quitten wil ik dit eens allemaal goed kunnen bekijken
En voor zo weinig mogelijk op de kop kunnen tikken
Ik zal zeker mijn startende-veelspeler-bevindingen toevoegen aan de database. Gelukkig heb ik de kerstvakantie wat meer de tijd om eens wat spellen te proberen. Intussen heb ik ook wat medespelers weten te strikken. Wel zo lollig als je 'ns met meer dan 2-3 aan de spellentafel zit. To be continued cyber-bordspel-vrienden
Happy boardgaming to you all!
Grtz, Wendy
Ik zal zeker mijn startende-veelspeler-bevindingen toevoegen aan de database. Gelukkig heb ik de kerstvakantie wat meer de tijd om eens wat spellen te proberen. Intussen heb ik ook wat medespelers weten te strikken. Wel zo lollig als je 'ns met meer dan 2-3 aan de spellentafel zit. To be continued cyber-bordspel-vrienden
Happy boardgaming to you all!
Grtz, Wendy
-
juiced
- Rooster Booster
Iemand een idee waar Roads & Boats nog verkrijgbaar zou kunnen zijn?
Lijkt me wel de moeite te zijn
Lijkt me wel de moeite te zijn

-
cymric
- Wu Feng
Bedoel je verkrijgbaar of verkrijgbaar tegen een betaalbare prijs...?juiced schreef:Iemand een idee waar Roads & Boats nog verkrijgbaar zou kunnen zijn?
-
juiced
- Rooster Booster
eerder het laatste om eerlijk te zijncymric schreef:Bedoel je verkrijgbaar of verkrijgbaar tegen een betaalbare prijs...?juiced schreef:Iemand een idee waar Roads & Boats nog verkrijgbaar zou kunnen zijn?

-
BaSL
- Team Bordspelmania
Hier zijn de verkoopresultaten/prijzen van BGG. In het linkerrijtje staan de verkochte exemplaren. Best aan de prijs.

-
spellenclubapeldoorn
- Phoenix
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Cijfertjes en lijstjes... ik hou er van!
Maar een mooie Roads&Boats hoop ik ook nog eens tegen te komen....
Maar een mooie Roads&Boats hoop ik ook nog eens tegen te komen....